I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikkernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag.

Vi har ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

Bliv en del af et af de førende miljøer for evidens og kvantitative analyser

Beskæftigelsesministeriets område dækker alt fra dagpenge og kontanthjælp til folkepension samt boligstøtte og de samlede udgifter udgør over 200 mia. kr.. Analyseenheden bidrager til at sikre en hensigtsmæssig anvendelse af ressourcerne på ministerområdet ved bl.a. at udarbejde makroøkonomiske, økonometriske og strukturpolitiske analyser. Dertil kommer analyser til brug for udvikling af ny politik, opgøre strukturvirkninger og effekter ved politiske initiativer samt systematisk evaluering af beskæftigelsespolitikken.

Analyseenheden udgør et af de førende miljøer for evidens og kvantitative analyser, hvilket bl.a. udspringer af et tæt samarbejde med forskningsmiljøerne på landets universiteter. Vi arbejder meget projektorienteret, og ligesom den politiske dagsorden kan ændre sig, ændrer vi også fokus i vores opgaver løbende. Lige nu arbejder vi f.eks. i sekretariatet for regeringens Disruptionråd.

Som vores nye analytiker vil du bl.a. få til opgave at:

• bidrage til analysearbejdet i regeringens Disruptionråd – herunder virkningen af den teknologiske udvikling på arbejdsmarkedet

• udarbejde effektanalyser af diverse reformer på beskæftigelsesområdet, f.eks. på kontanthjælpsområdet, udenlandsk arbejdskraft og tilbagetrækningsområdet

• koordinerer Analyseenhedens bidrag til ministeriets pressearbejde.

• er cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.oecon.

• har en solid økonomfaglig baggrund

• har erfaring med makroøkonomiske eller økonometriske analyser eller modeller

• har stærke kommunikative evner

• ønsker og trives med at arbejde i et miljø med højt tempo og stramme deadlines

• besidder stærke samarbejdsevner.

Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Vi har to faste fuldtidsstillinger. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. oktober 2017.

Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Lasse Bank på tlf.nr. 20 90 91 66.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Susanne Foss Rasmussen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 72 20 52 68.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor . Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest onsdag den 16. august 2017 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtaler den 21. og 22. august 2017.