Interesserer du dig for arbejdsmarkedspolitik? Og vil du være med til at udvikle politiske udspil, som har stor betydning for det danske velfærdssamfund og danskernes arbejdsliv? Så har vi en spændende stilling i Center for Arbejdsliv.

I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.

Du kan læse mere om os på www.bm.dk.

Vær med til at sætte retning for udviklingen af det danske arbejdsmarked

I Center for Arbejdsliv varetager vi politikudvikling inden for den del af arbejdsmarkedspolitikken, der vedrører alle de mennesker, der hver dag går på arbejde. Vores område dækker alt fra arbejdsskader og arbejdsmiljø til forebyggelse af nedslidning samt arbejds- og ansættelsesret. I vores arbejde rådgiver vi ministeren, og i samarbejde med bl.a. arbejdsmarkedets parter er vi med til at sætte retning for udviklingen af området.

Som vores nye kollega bliver dine opgaver blandt andet at:

• bidrage til arbejdet med ekspertudvalget om udredning af arbejdsmiljøindsatsen
  • sikre at beslutningsgrundlag til beskæftigelsesministeren er fagligt velfunderede og skåret rigtigt til politisk
  • udvikle politiske udspil og koordinere forhandlingsforløb om reformer-, lovforslag, samråd mv.
  • understøtte at beslutninger og aftaler truffet af forligskredsen på området bliver til virkelighed
  • være en del af strategiske udviklingsprojekter på området.

• er cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.polit. eller lignende
  • har et højt fagligt niveau og politisk tæft og interesse
  • er analytisk stærk og har evnen til både at bevare overblikket og have styr på detaljerne
  • kan tænke og handle kreativt, men samtidig være systematisk, grundig og præcis
  • er god til at formidle komplekst materiale kort og let forståeligt
  • har en stor arbejdskapacitet og kan nå resultater af høj kvalitet med korte deadlines
  • er god til at samarbejde med andre.

Har du kendskab til beskæftigelsespolitik og interesselandskabet på arbejdsmarkedet er det en fordel, men ikke et krav.

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. november 2017.

Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Randi Frydensberg Hede på tlf. nr. 7220 5036 / 4010 9876.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Julie Göte i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5139.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest torsdag den 21. september 2017 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtaler den 25. og 26. september 2017.